wtorek, 19 sierpnia 2014

Back to school - organizacja, efektywna nauka

Nowy rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, zanim się obejrzymy będzie już 1 września. Dzisiaj chciałam wam pokazać kilka pomysłów na motywację i urozmaicenie nadchodzących 10 miesięcy oraz sposoby na efektywną naukę :)

Kolory! Po licznych badaniach stwierdzono, że ludzki mózg lepiej przyswaja nowe informacje jeśli są one przedstawione w atrakcyjny sposób. Dlatego też nie bójmy się wprowadzić trochę kolorów do naszych notatek i zeszytów, zakreślacze w dłoń i do dzieła! 


Papier! Kolejną istotną rzeczą, która wydaje się być oczywista jest papier. Materiał na którym piszemy powinien być jak najlepszej jakości. Nic nie denerwuje mnie bardziej niż atrament przebijający na drugą stronę kartki, dlatego wybieram zeszyty o wysokiej gramaturze papieru. Moje ulubione to zeszyty z firmy Oxford. Ogromny wybór kolorów oraz perfekcyjny papier rekompensują wysoką cenę ;)
Ja już zaopatrzyłam się w zapas Oxfordów na nadchodzący rok szkolny :)
Najważniejsze, że jak piszą tak jest! Tusz nie przebija, a papier jest perfekcyjny. 
Mój ulubiony kolor :)
Motywacja! Rok szkolny jest bardzo długi i w jego trakcie wielokrotnie dopada mnie lenistwo i niechęć do wszystkiego, dlatego teraz postanowiłam przygotować sobie motywację na ten dłuuugi czas, aby wytrwać do końca. Przedstawiam wam tutaj szybkie i łatwe DIY, które pomogą zachować pozytywne nastawienie od 1 września, aż do czerwca.
Potrzebne nam będą: akwarele, pędzel, woda, marker oraz grubsze kartoniki (takie aby woda ich nie rozmiękczyła)
Kartoniki malujemy akwarelami, najlepiej jasnymi, przyciągającymi uwagę kolorami.   
Kiedy kartoniki wyschną zapisujemy motywujące hasła, który będą nam pomagały przez cały rok.
Gotowe 'motywatory' wieszamy w widocznym miejscu :)
Uporządkuj swoją wiedzę! Podobno poza pamięcią fotograficzną najłatwiej jest się uczyć poprzez robienie notatek ;) U mnie ten sposób sprawdza się znakomicie. Gotowe notatki wpinam do segregatora (wszystko jest podzielone przedmiotami oraz tematami),  jednocześnie uczę się oraz przygotowuję materiały do matury! 
Dla wzrokowców świetną sprawą są tzw. słowniki obrazkowe. Polecam szczególnie te z wydawnictwa DK.
Posiadam kilka tomów i muszę przyznać, że bardzo ułatwiają naukę :)
Stay organized! Bardzo ważna jest także organizacja, którą ułatwią wszelkie planery, organizery czy kalendarze. Najlepsze są duże, gdzie zmieścimy wszystkie potrzebne informacje - nadchodzące sprawdziany, zaliczenia, projekty oraz spotkania. Moim kolejnym pomysłem DIY są 'ruchome zadania' - zapowiedziany sprawdzian zapisujemy na kolorowej taśmie (dostępne w wielu wzorach np. w Empiku) i przyklejamy przy właściwej dacie. Gdy nauczyciel zechce przełożyć sprawdzian wystarczy tylko odkleić taśmę i przenieść we właściwe miejsce. Sprawę ułatwiają także różne wzory taśm do różnych zadań np. oddzielne do sprawdzianów, projektów oraz spotkań z przyjaciółmi :)  






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz